Drobečková navigace

Úvod > Obecní úřad > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací, darů a dotací, příjem podání

Žádosti o informace

Příjem žádostí a dalších podání

Opravné prostředky

Sazebník úhrad organizace za služby a poskytování informací

Pravidla pro poskytování darů a dotací

Formuláře

Žádosti o informace

  1. Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

    čtvrtek letní čas 19:00 - 21:00
      zimní čas 18:00 - 20:00
  2. Telefonické podání: +420 724 183 735
  3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
  4. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu mysteves@volny.cz, elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obecní úřad Myštěves, Myštěves 15, 503 15 Nechanice

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Příjem žádostí a způsob podání

Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

čtvrtek letní čas 19:00 - 21:00
  zimní čas 18:00 - 20:00

Telefonické podání: +420 724 183 735
Poštou na adresu Obecní úřad Myštěves, Myštěves 15, 503 15 Nechanice
Elektronicky na e-mail: mysteves@volny.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: 8wpa6bq
Elektonickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává,
  • ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                Organizace je oprávněna požadovat úhradu nákladů spojených s vyhledáváním informací, např. za přímou mzdu pracovníka, pořizování kopii a technických nosičů dat a odesílání informací, přičemž vydání informace se může podmínit zaplacením úhrady.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • Osobně na Obecním úřadě
  • Poštou na adresu Obecní úřad Myštěves, Myštěves 15, 503 15 Nechanice
  • Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.

O odvolání rozhoduje:

  • obecní úřad - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní úřad není schopen zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za požadované služby a poskytování informací

Položka

Sazba (včetně dph)

Kopírování, první strana podání 

zdarma

Fotokopie nebo výtisk z tiskárny (formát A4) jednostranně (černobílé)

3,00 Kč/ks

Fotokopie nebo výtisk z tiskárny (formát A4) oboustranně  (černobílé)

4,00 kč/ks

Ověření podpisu

50,00 Kč

Ověření listiny

30,00 Kč

Přihlášení k trvalému pobytu

50,00 Kč

Nahlížení do spisu

zdarma

Vyhledávání dokumentů

 250,00 kč za každou započatou půlhodinu

Zakládací plastový obal (formát A4)

 1,00 kč/ks

Ostatní náklady související s žádostmi

dle schváleného sazebníku úhrad

Sazebník úhrad zaposkytování informaci obcí Myštěves 2024.pdf

Pravidla pro poskytování darů a dotací

Formuláře

Formuláře obecního úřadu: